Bloed prikken

 Lieve lezers,

Afgelopen maandag was het glad >op de stoepen ..ik dacht nog, ( toen ik mijn fiets pakte ) als ik geen afspraak had dat ik niet was gegaan, maar ja mijn afspraak stond eraf 09.20 uur in het ziekehuis, aan de andere kant van de stad.

Nu kon ik natuurlijk mensen vragen of ze met me mee wilde rijden, naar nee! Ik wil zolang mogelijk afhankelijk zijn en als het écht niet zou gaan dan trek ik pas aan de bel.

Die maandag slof ik met mijnnlaarzen over de stoep, oei dat is best glad. Ik had met mezelf afgesproken dat ik de weg zou nemen waar de bussen ook over reden...(helaas was er ook wel wat fietspad ) man o man ik had een enorme omweg genomen, kon onder het station door ,nee ik ging er voor langs ,whooehaa reed ik op de rij baan ipv op het fietspad wat er naast lag...dacht ook al,wat rijden die auto’s zacht 😂😂😂gauw op het fietspad verder, mijn gezicht ver weg gedoken in mijn sjaal.

Och gelukkig onder het viaduct lag ook een  asfaltweg..

Ik moest nog onder 1 viaduct door , maar wat lag daar op de weg ...zucht leek wel ijsvlakte , dichterbij was het idd een ijsvlakte ... enkele minuten denkend in mijn hoofd hoe ik dit zou overwinnen ,onder te vallen (ach als ik nu val, dan is het ziekenhuis in ieder geval dicht bij) hoe meer ik de ijsvlakte  nadere hoe strakker hield ik mijn stuur  vast , pff gelukkig was links wat minder , recht door en doen of er niks aan de hand is>ik had het overwonnen.☺️

Mondkapje op ,handen sprayen (komt altijd zoveel uit) kaartje trekken en zitten...maar ik zag even helemaal niks, mijn bril was beslagen ...dus er mee zwaaien haha 😆 

De prik ging in 1 x goed ( toppie , vaak gehad dat ze mijn ader niet konden vinden en dan moest het op de hand >auw )

Nu > wachtend tot maandag 8 februari 11.20uur, dan hoor ik of de bezinking gedaald is> nou denk eeerder om hoog geschoten.

Afgelopen januari was een hell >van pijn >nog nooit zolang pijntjes gehad...begon achter in dec 2020 met een zere schouder en zijkant nek >links >van enkel tot de nek, vage pijn klachten, op de schouder kon ik niet meer slapen (en dat is mijn lievelings plekje ) me even optrekken om te draaien gaf me een knal van pijn>wat is dit? 

De schouder werd minder >maar het wormpje (zo noem ik haar maar ) liep over mijn hele rug >soort beurs gevoel naar de linker zij,eerst dacht ik nog >goed in de gaten houden> ook die zijkant kon het wormpje niet laten gaan zonder pijn >of je stoten hebt gehad.

Woensdag 6 januari ik weet het nog als de dag van gisteren...overdag ging het nog wel,(ik had die dag ervoor, omdat ik me zo goed voelde in mijn lijf , de badkamer en kerstboom en nog andere dingen opgeruimd ) tuurlijk voelde ik wel wat >maar dat is al jaren zo...tot ik mijn eten klaar maakte savonds en een pijnlijke scheut om de hoek kwam kijken>echt van mijn eten kon ik niet genieten ,man wat deed dat zeer...ik probeerde het nog met kussens en warmte te bestrijden >maar had het opgeven ,die avond lag ik om kwart voor zeven in bed >stil als een kaasplank.

Ubrofennetjes van te voren al ingenomen > van ongeveer 10 voor zeven tot kwart voor acht kwamen de scheuten (een soort wee) die even aan hield en weer weg trok, in het begin om de twee minuten ..later drie ,maar ze bleven maar gaan en komen ..de volgende dag was het verdwenen en ging het weer (wilde de internist eerst bellen,maar ja wat kan hij hier aan doen>niks toch? 

Paar dagen gaat het goed tot ik weer pijn krijg in mijn schouder en zijkant nek, elke beweging doet zeer ,maar ik wilde niet bellen, wilde niet weer aan de prednison (erg hé) ik heb savonds in bed gedacht, morgen bel ik echt...kon niet links en rechts liggen zelfs niet op mijn rug , pff er maar weer uit en paracetamol genomen, later zakte het weg >volgende dag>ach het gaat wel weer ....ik bleef wel van nek klachten houden .

Nu>vandaag voel ik veel spierpijn en mijnnnek voel ik af en toe ook! .maar geef het op> wandelen zondag, maandag op fiets naar het ziekenhuis >gisteren ook fietsen en wandelen> ach nou ja, volgende week zal ik wel horen hoe het er voor staat en eerlijk als ik ben, zal ik mijn internist vertellen hoe het afgelopen januari was geweest .


Ik moet nu meer rustpauzes inlassen en ochtend moet nog zoveel in huis doen>ramenlappen> maar heey we kunnen er nog doorheen kijken ,als straks de warmte weer komt gaat het vast wel beter met mij toch? We blijven positief meer kun je er toch niet aan doen..

Psst wel benieuwd wat de internist gaat zeggen> jullie ook benieuwd ,lees het dan a.s maandag wat de uitslag was ...zo en nu even verder met freubelen, fijne dag 😘


Reacties

Populaire posts van deze blog

Srprs.me > verrassingsreis 🥰

Prednison werkt uit

Vada Toscane