Verrassingsreis > Praag!

 

De vlag van Praag

Dan weten jullie dat ook weer…😊 ik moest ook even zoeken hoor…maar wat een spanning vooraf …zal proberen alles te vertellen ,,helaas ging het niet via mijn mobiel, het had wel gekund..maar? Het was zo’n gepriegel en ik kon geen foto’s plaatsen , volgende x gaat gewoon de iPad mee πŸ™ˆπŸ˜‚.

Woensdag nacht …een paar x wakker geweest , gewoon …nadenken wat zou het zijn …Marjolein had al een vermoeden , maar ik dacht …miss toch Spanje…

De heen weg ging top , Marjolein reed, ( mij zie je niet meer op die drukke wegen rijden met de auto ) reuze krentenbollen met kaas en cappuccino aan boord , parkeerplaats ook snel gevonden , maar wat was het druk op de parkeerplaats , wij stonden helemaal tegen het hek aan ( had de auto mooi uitzicht over het vliegveld πŸ˜‚ ) 

In de hal was het wachten > ik vroeg aan Marjolein of we naar een balie toe moesten , nee mam , dat lezen we zo op de mail >Okee …nog vijf minuten ….



En jullie reis gaat naar……Praag en over drie uur hoor je waar je hotel is …
….drie uur later > 



Zo  zag het hotel er van binnen uit. >

En er was ook nog een buiten terras , heerlijke schommel banken >

Waar je ook nog eens lekker in de schaduw kon zitten ..

Want wat was het heet …donderdag voelde wel  als 30 graden ipv 28 en de rest van de dagen waren ook erg hot , gelukkig had ik mijn waaier bij me >volgende x ook verfrissing doekjes mee 😎



Om de stad te ontdekken raden we jullie aan. Om voor drie dagen de metro en bus te pakken , je hoeft maar 1 x af te stempelen en dan kun je in en uit gaan ( wel je kaartje bewaren ) , er zijn dus wel controles  haha dat hadden wij ook! 
Komt er een man binnen > wij dachten een burger en ik dacht nog …wat zeg je toch? Nee ik geef je geen geld πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆwas het de kaartjes controle >gewoon in burger gekleed > Hm moeten ze hier in Nederland ook maar doen . 

Praag is een prachtige stad , Marjolein was er vorig jaar nog geweest, maar ze heeft gelukkig ook nieuwe dingen ontdekt 

Zo hebben we deze man > heb hem nog gevraagd of hij geplaatst mocht worden op deze blog > nou  hij zei niks, dus dan is het vast Okee > Marjolein heeft deze foto gemaakt > het was ook net een pop in een doos ☺️☺️

Je had hier een geweldig uitzicht  van af de burcht ..kijk maar> 


Dit > 
Hoofd was ook mooi om te zien > het ging helemaal draaien , keek alle kanten op , wat een kunstwerk toch…


Wat je ook moet zien is het smalste straatje > er staat zelfs een stoplicht ,als het groen is mag je lopen , echt mini hoor 


 We hebben natuurlijk ook heerlijk ontbeten ,lunch en avond eten gehad en heel veel koele drankjes >.>







Dat broodjes die je net zag , was gevuld met goulash soep ,erg lekker , de deksel van de grote bol hebben we op gepeuzeld,de rest niet >was zo droog  en natuurlijk hebben we nog pizza gehad en een heerlijk ijsje …
Soort hoorntje met chocolade ( was achteraf niet zo’n goed idee >met als die wespen ) en daarin ijs , maar heel erg lekker en je raakte er ook vol van …

we hebben heel veel gewandeld en ontzettend veel gezien en op de laatste dag ,hebben we tegen elkaar gevoetbald > wat een lol en wat rennen van de ene kant naar de andere kant , vooral met vier ballen , was het gieren lachen en brullen , gelukkig was ik daarvoor naar het toilet geweest ,anders had ik het in mijn broek gedaan > 


Dit was een extra lange voetbal spel …
Ga er nu maar een eind aan breien > volgende x weer een verassing reis? Ja maar het mag dan ook wel drie dagen zijn en het liefst waar ze ook euro’s hebben , hersens maken dan over uren met al dat omwisselen , gelukkig kon je overal pinnen , maar soms even vragen >

Zo dat was dan de reis naar Praag 

Tot de volgende x > met een ander verhaal …groetjes,
Marjolein en Alice 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Srprs.me > verrassingsreis πŸ₯°

Vada Toscane

2022