vrijdag 7 juni 2024

Italië > Limone

Onze eerste week zit er alweer bijna op, ik zal jullie van af het begin een beetje vertellen .In freiburg hebben we overnacht ,in een familie hotel , het regende een beetje ,maar met onze pluu , lekker door het dorpje wandelen, heul klein gehuchtje ,savond hebben we er heerlijk gegeten ,soort Balkan , pfff wat was het weer veel.

Vroeg er weer uit voor het ontbijt ,ook top verzorgd en daar gingen we richting Limone , staan we daar bij een wegrestaurant komt er een man aan >gekleed in spijkerbroek,rood shirt met Italië ,zware jas aan >vragen of we een euro hadden >euh nee >alleen pin, (ik dacht eerst dat is een man van een vrachtauto om geld te wisselen🙈) wij broodje en een soort koffie ophalen en bij de auto opgegeten ,…haben sie ein euro? > pfff is die man hardsleer.??  Hij wijst naar ons broodje > nee we hebben geen euro (zeikerd dacht ik ..in mezelf 😂) wat is nu het geval > hij praat verder met rein>egoïst zegt hij steeds , ja jo ga werken flapdrol > hij staat bij iedereen te vragen om een euro .duitsers gaven hem een euro en even verder op begint het opnieuw ,bedelen voor een euro …

We gaan verder met onze reis …tegen vieren komen we aan >we hadden prachtig mooi weer , bij het hotel.  Wat op een berg ligt , klauterde ons autootje naar boven, alle parkeervakken staan vol , nog hoger en hoger ,boven aan is een plekje >nog net eentje.

We halen de koffers straks wel op (niet wetend wat ons te wachten valt ) trapje naar beneden. In het  hotel , met trappen naar beneden , jemig …zit de reception op de tweede etage …wij weer naar boven …

Nou en nu komt het . We zitten ergens buiten het hotel ( wel zelfde terrein ) hebben we een kamer , afijn eerst de koffers verder ophalen, nou ik zag ons echt niet met de koffer die trappen op > dus later met ons rolkoffer naar beneden over deeg met de auto’s ..zoeken naar onze kamer , wij hadden weer een raar nummer 6532 ,die foetsie was , wat raar , de nummers hielden op 🙈🙈😂😂😂zat er om het hoekje onze kamer . Oude meuk > zo’n bed >houten frame ,waar je een zere rug van kreeg als er tegen aan zat …, wel een prachtig uitzicht , eerst leuke Nederlandse buren uit Utrecht en later Duitsers , die keken er van op dat wij zo goed Duits konen en ook nog eens verstaan , monica en Jurgen > monica was wat aan het vertellen en keek ons aan, verstaan jullie het wel (in het Duits he😂) ja ga verder >maar vanavond is de laatste x dat we ze zien , morgen gaan we weer verder ..

Het hotel ligt buiten Limone , wij dachteven naar beneden en we zijn er > nou echt niet , de eerste x zijn we lopend er naar toe gegegaan , trap af , oef MAN O MAN .WAT STEIL , naar beneden kijken ,terug weg was nog erger , die steile wegen weer op , benen alles ging , maar mijn ademhaling , hijgen puffen , staan blijven .om je heen kijken of het heel mooi was om te zien > mijn tong lag zowat op de grond ,ademhaling …foei conditie ver te zoeken en ik had nog wel elke dag gewandeld ,maar deze heuvel en steile wegen natuurlijk niet , twee x gelopen >oja nog iets

Voor onze kamer hoorden we een water val , even weer klimmen , hijg pff pfpfpfpfpfpf , gelukkig reling om vast te houden , maar ik had het weer gedaan en mooi kiekje er van gemaakt .

ALS JE OOIT HIER BIJ HET GARDA MEER BENT >TENNO ,  , LIMONE ZIJN MOOI ,MAAR RIVER DAL GARDA IS ECHT PRACHTIG , stad met leuke winkels en eetgelegenheden .

Vanaf ons hotel kon je ook een mooie wandeling maken , stuk langs het Garda meer, om de rotsbergen heen , hebben ze een prachtig wandel /fietspad gemaakt , uurtje heen en uurtje terug , met de fiets is het maar eng hoor in die tunnels , aan de overkant van het meer zijn minder tunnels

Morgen gaan we richting Duitsland >beieren > hoe zal het daar zijn en het weer , hier was het 25 tot 27 graden  ,jaja ik verlangde naar wat koelte >mag niet klagen he.

We willen volgende week geen pasta meer 😂 we kregen hier elke dag twee soorten pasta s,voordat je je eten ging halen > kapers op de stoelen en tafels , birds ,als je om keek was je je broodje weg 🤭😂

Foto’s volgen nog , zit weer op het andere apparaat

Op weg naar de volgende bestemming