vrijdag 28 juni 2024

Rookmelders

 Vrijdag avond, lekker alleen een serie kijken, >manlief de stad in ..

En net op het moment dat het heel spannend word , gaat er een enorme piepgeluid af in de kamer, och ik schrik me een ongeluk! 

Ik spring van mijn stoel af …mijn ademhaling is versnelt , mijn lichaam begint te beven en te trillen , mijn hart bonst sneller en ik loop als een kip zonder kop…op het geluid af …en dan…dan is het stil …nou ja stil mijn ademhaling gaat flink te keer ,het gaat zo snel ..dat mijn keel zeer gaat doen…

Tja dan app je je man …die hoort miss wel kling ,maar doet er niks mee ,lekker dan …want hoe moet je ook alweer zo’n ding uit zetten > buren zijn er niet …ik hoop ( nu ik weer wat rustige ben ,dat het niet meer afgaat ) foei 

En dan hangt het ook nog op zo’n stomme plek , nee nee niet meer aan denken 

Ik denk dus ,zoals ze beweren op Google dat er een beestje op zat >HOE ZO EEN VLIEGJE ,GA WEG ,DOE DAT NOOIT MEER …ik weet het niet hé…wat het was 

Zit helemaal niet meer rustig , waarom gebeuren die dingen altijd als manlief er niet is …

Wel goed hoor dat ze er zijn…

Toen we in ons appartement woonde in de stad , ging ‘s nachts  ook ,de rookmelder …mijn man was als eerste er uit en ik . .strompelde er later hal slapend achter aan …

We roken kaarsenvet …mijn man op onderzoek uit en ik ook! 

Daar op de tafel …daar flitste iets ,dichterbij Brande het mos wat onder in het glas zat 🙈was dus kats vergeten dat kaarsje uit te blazen , ramen opengezet (tuurlijk eerst kaarsje en mos uit geblazen ) zo wat kan dat stinken zeg .

Volgende ochtend zat het glazen bakje (ach en die vond ik zo mooi ) aan de tafel vast met een laag kaarsenvet ..bakje was dus kapot ,bodem lag eruit en de tafel …ach ja die leeft nog…op de tafel zie je het nog wel .

De eerste paar maanden heb ik geen kaarsjes aan gehad , was bang dat ik het zou vergeten, trouwens heb nooit vaak kaarsen aan >elke x denk je weer aan die rookmelder die ons huisje gered heeft en ons ook!❤️

Ja zekere heb ik gekeken of er iets aan het branden was , niks te zien …

Zo moest het even kwijt , ga ik nu weer mijn serie verder kijken .

Tot de volgende babbels > 

Liefs,

Alice 😎

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Logeren bij Joep 🐇🐇🐰

 Joep, Weten jullie het nog ,dat Joep bij ons kwam logeren , met hekwerk en al > nou nu gaan we gewoon bij Joep zelf logeren en wat een r...