dinsdag 18 juni 2024

Vakantie Beieren ( deel twee )

 Daar gaan we dan weer richting zuid Duitsland , prachtig weer laten we achter ons en als we dan bijna in Duitsland zijn ,begint het me toch te hozen uit de lucht ,met de auto dwars door het stadje op voetgangers gebied ( later krijgen we daar een mooie rode kaart voor ,toestemming om daar te rijden )  snel de auto uit en richting receptie.


De kamer ziet er goed uit , helaas geen Balkon,maar wel een raam wat we beide kanten open kunnen zetten ,we zitten  gewoon naast de Rijn , het klotsen van het water aan de kanten geeft een rustgevend gevoel (😊voor mij dan , het lijkt wel de zee ) .

Na regen komt zonneschijn , pfff word aardig warm > we lopen het stadje in en nemen. ook een kijkje bij de houten brug die zich verbind met Zwitserland …midden op de brug is een witte streep ( wacht zal even foto zoeken )







Mijn linker voet staat in Zwitserland en de rechter >juist >in Duitsland , wel raar dat je er niet mag  roken πŸ€”πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ dat zou zonde zijn , als de brug in vlam zou staan, dan moet je gewoon eindje om lopen >is te doen hoor, wij hebben hier ook van brug tot brug gelopen , op de andere brug >tja beetje lief lachen anders word je aan gehouden door de douane 😬😬

Jammer dat we niet langs de Rijn konden wandelen, was allemaal afgesloten 


Nou de volgende dag ging het wel een beetje te keer met klotsen ,zoals je 

Op de foto ziet …was gelukkig van korte duur, ik dacht al om regenlaarzen te kopen πŸ˜¬πŸ˜‚



We hebben heerlijk gegeten > 













Bij aankomst op onze slaapkamer hadden we een bord met fruit 

Lekker van gesnoept ,met twee flesjes water 


Perfect hotel 

In de stad , bij vele kroegjes en eettentjes en  winkels , in het weekend was er nog een fair >daar hebben we Berta gekocht ,een lief vogeltje met een eigenwijze blik
Toch wel een skatje vind je niet? 

Met de trein naar Basel en Op de terug weg nog even wezen kijken in Rheinfelden, veel van de omgevingen gezien …

En daar was dan alweer de zaterdag > nog een paar dagen naar ThΓΌringen  ( als ik het goed typ ) πŸ˜†, nou nou ‘s morgens had ik kriebel op mijn rug , dus manlief even krabben > niet weten op dat moment , dat dit iets was van een begin van pijn ( 😠😀😒) zittend in de auto ,voelde ik de kriebel verdwijnen , naar  een wee gevoel van pijn , langzaam naar beneden langs mijn ruggengraat naar een uit tak > ja tuurlijk naar de zijkant van mijn rug ,een klein zeurtje  ( NEE NEE …niet nu …ik heb niet zitten tillen , heb niks zwaars geschoven ,hoe? Komt tie daar zomaar te zeuren ) 

Alle twee weken ging top >oke alleen dat in die lies ,maar niet zo hevig als dit > och zou het door het raam komen in de tweede week , het was zo warm op de kamer dat we het raam lekker open hebben gezet en euh ik vond dat klossen zo gezellig , twee nachten > toen toch maar dicht gedaan , maar ja helaas …

We hadden onze aloevera ook mee genomen (gekocht op gomera (Tenerife ) die helpt toch wel het beste en sorry ruikt wat lekkerde , dan deep ( vandaag een nieuwe bestelling gedaan , gelijk twee potten ) rein heeft de hele rug steeds in gesmeerd , heb ook veel plat gelegen rusten , ook wel weer gaan wandelen , dan verdwijnt het even , zodra je meer gaat doen , voel je het weer op komen .

Ondanks de pijn ,toch ook veel gezien 








Het hotel > och de bedden waren zo laag ,kom er dan maar eens uit πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚oe aaah > 
Doet een beetje Oostenrijks aan , och ja, ons welkoms drankje was…..bier ,tonic of koffie πŸ‘Ž > fles water , nou ja , water kunnen we ook uit de kraan drinken πŸ™ƒ ontbijt en avond eten was in buffet vorm , veel oudere mensen waren er > maar was wel allemaal erg lekker en goed! 

We zijn eerder terug gegaan , manlief had een vreselijk matras met een kuil er in , paste zijn bips in πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ nee lag niet lekker

En nu zijn we thuis regent het hier met bakken uit de lucht >willen we weer terug ,we hebben perfect mooi weer gehad en beetje bij gebruind ,de rest van de week hebben we ook nog vakantie , miss een paar dagen in ons eigen kikkerlandje nog 

Alweer twee wasje gedraaid , maandag begint het gewone normale leven weer …ik moet nog twee weken bij komen , Okee doen we 1 week erbij…😜πŸ€ͺπŸ˜‚

Fijne dag en tot het volgende verhaal > alle kilootje weer laten verdwijnen van deze vakantie , je zult denken met al dat wandelen en normaal eten ,dat ik zou zijn afgevallen , nou mooi niet > dus? Vandaag maar weer begonnen , al de mist in gegaan met lekkere chocolaatjes >zucht >was vergeten dat ik al begonnen was πŸ€ͺπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜Š


Toedelioekie liefs,

Alice 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Logeren bij Joep πŸ‡πŸ‡πŸ°

 Joep, Weten jullie het nog ,dat Joep bij ons kwam logeren , met hekwerk en al > nou nu gaan we gewoon bij Joep zelf logeren en wat een r...