Vada Toscane

 Hier weer een update ,van mij voor jullie> degene die het willen lezen…

We zijn net weer terug van twee weken Italiรซ , we hebben genoten  een prachtig huisje ( nou ja huisje ) voor acht personen ( konden we mooi verstoppertje spelen .Maar? Tijdens onze vakantie gebeurd er altijd wel wat > of ik ben ziek (dit x niet >laten we dat maar zo houden toch? ) 

Maar wat ging er dan mis?

De heen weg > naar Schiphol, moesten we overstappen in Amersfoort,de trein zou op het zelfde perron staan , maar heey > er zal ook niet eens een trein goed lopen , deze trein kwam niet meer, maar we konden naar het volgende perron ( of de duvel ons gehoord had, we hadden er notabene net nog over, dat we een x heel hard moesten rennen voor de volgende trein en ….en dat ik dat nooit meer wilde  )

Nou…..

We hadden 2 minuten de tijd ,om die hoge trap op te gaan ,over een soort brug heen en de andere kant er weer van af >kun je  voorstellen > hoe dat is? Nou ik wel …VRESELIJK …

Zie me zelf nog rennen , met mijn koffertje achter me aan , zwenken van de ene naar de andere kant , mijn benen ..O mijn benen …werden sloom , gevoel was even weg , maar ik moest rennen of er een grote hond achter mij aan zat…achter mij aanrennend een oudere vrouw ( zonder bagage ) die de trein ook moest halen , Rein stond al in de deuropening van de trein en mijn gedachten > zaten vol> straks rijd de trein nog zonder mij weg >dus nog iets harder lopen …

Mijn longen gierde het uit (nee niet van het lachen ) conditie …omg wat een vreselijke conditie had ik , na de vakantie toch maar wat vaker wandelen ,bij het op stapje gekomen , zei de conducteur, doe maar rustig aan , hijg hijg ..ik keek hem alleen maar aan en mompelde (want  praten kon ik even niet ) ja ja ..

De eerste tien minuten moest ik echt even bij komen , slokje water doet altijd goed …verder ging de treinreis perfect …

Vliegreis ook …tot we de huurauto op moesten halen…

Staan we daar buiten het vliegveld , de naam die wij moesten hebben , stond nergens aan geplakt …hebben wij weer hoor…vragen aan zo’n buschauffeur >die had er nog nooit van gehoord , dus rein dat verhuur bedrijf bellen > het zou links naast het treinstation liggen > wat?

Wij met ons koffertje richting treinstation Pisa, links was niks …eromheen gelopen , waren allemaal winkeltjes , raar straatje nog in , niks ….

…even dacht ik …straks bestaat het niet …taxi aangehouden en die man wist precies waar we moesten zijn , ja hoor, helemaal weer terug naar het vliegveld >lag het er links van ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ waarom zeggen hun dan links vh treinstation 

Ons huisje 


Met een mooie veranda overkapt >vol met rupsen , die liepen elke dag  op de tafel en vielen dan boven op je ..

Zou het dan de rupsen zijn geweest …ja ik praat even hard op…

Hoezo?

Nou ik had ( en rein ). Binnen een week > schrik niet > 79 bulten die vreselijk jeukten , we dachten van de muggen >maar we hoorde geen mug >wel vier plat geslagen >maar zoveel bulten heb ik nog nooit gehad en zoveel irritante jeuk ,waar je snachts van wakker werd 





En ook nog eens grote kanjers…we wisten ook niet wat voor een bulten dat waren , omdat we ook niet meer bij de tafel buiten gingen zitten , verdwenen onze bulten en jeuk ook…zou het dan toch de rupsen zijn geweest??? 

Had mijn zus nog geappt, of zij ook muggenbultjes hadden toen ze daar in de buurt waren , niks> en wij hadden er zoveel …denk nu toch de rupsen …nou hebben we dat ook weer mee gemaakt ..

Toscane 

Paar foto’s van daar…wat gaat de tijd toch snel niet?









 30 scepter mijn lieve schat is jarig >60 jaar jong , gevierd bij de locale bevolking >met cappuchino en een aardbeien gebakje >heerlijk…even terug naar het huisje , tussen de middag wat gegeten en we hadden nieuwe buren aan de achter zijde > tjonge tjonge en wat voor een achterburen> Ze hadden muziek op …BOEM BOEM BOEMBOEM…ach zeiden we …laten ze nog maar lekker even feesten , wij gingen savonds uit eten in sicena en kwamen rond half negen weer terug..

We keken een film en tussendoor hoorde je steeds dat zelfde deuntje …tegen half twaalf gingen we richting bed en nog steeds > 

Het was niet niet meer normaal …die kids hebben totaal geen respect ..of ze alleen op de wereld waren , dan weer harder …we zijn verplaatst naar een andere kamer , maar och …daar gingen de boxen ook doorheen , we hebben geen oog dicht gedaan , tot half vier snachts wat er boemboemboem en geklets en lachen .

Wij de volgende ochtend naar de receptie >dat we geen oog dicht hadden gedaan door de housemuziek..ze vond het ontzettend vervelend , maar dat was alleen die nacht , want  vandaag gingen ze weeg weg > …dat ze het heel vervelend vond ..hebben we wel gemerkt …die dag lag er dit >


Champagne met een kaartje > we stonden er van te kijken , ik heb 1 slokje gehad > hihi ik vind dat niet te pruimen , rein vind het wel lekker > ze hebben het wel mooi opgelost >word ook gewaardeerd >Toppie! Had niet gehoeven >…

TREINREIS

Overal komt een eind aan , ook aan de  mooie reis in Toscane ..

Auto weg gebracht en tja vliegtuig had een half uur vertraging , ach als dat alles is…was ๐Ÿ˜ซ

Netjes op Schiphol geland , bleek dat de treinensysteem waren uit gevallen , naar centraal Amsterdam was allemaal geannuleerd > bussen er naar toe > sorry we zitten vol > omg ..en nu…

๐Ÿคช๐Ÿคชmet de bus ( we hadden onze ov bij ons ) naar Haarlem > daar..na perron 3 , >fijn we zitten , na wat gezeten te hebben  ( alweer ) omroep> we hebben helaas geen machinist > huh? Hoezo niet ..omroep> jullie kunnen met de trein op perron 6> wij daar heen ..ja we zitten > en we hebben er zin in , rijden met die hap ..> helaas….omroep> deze trein rijd niet naar Amsterdam centraal , jullie kunnen naar perron 3…

๐Ÿ˜’☹️๐Ÿ˜ค๐Ÿ˜ซ๐Ÿ˜ฉ

We zitten allemaal weer in de trein> omroep> we hebben goed nieuws .we hebben een machinist >wij allemaal juichen ….maar??

Omroep> helaas kan de trein niet rijden ,is op geheven 

Waaaaaat? Neeee? Hoezo? Bah? Tuk trein? Even denk ik aan die leus van de reclame > ga wat vaker met de trein > NO WAY , BEN JULLIE ZO ZAT …IK WIL GEEN TREIN MEER …ALLEEN VOOR VANDAAG NOG EN DAN HET EERST JAAR NIET WEER…

En is het nog gelukt?

Zucht en nog eens zucht …

Komt een vrouw naar ons toe , of we samen een taxie willen delen >dit hebben we maar gedaan ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚als ik er aan terug denk…om die taxi man te vinden , moet ik wel lachen   Door de poortjes van het station, zijn we wel zes x door gelopen , opgeven moment deden onze kaartje het niet , zij had ov dus wij snel achter haar aan …whoeaaaah …uiteindelijk met de taxi naar amsterdam, door naar Arnhem ,Deventer  en toen eindelijk om 00.00 uur stonden we voor het station .

…ja daar stonden we dan met onze koffertjes , er liepen geen bussen meer en de taxi’s waren er ook niet, dus rein bellen , ๐Ÿ˜ฉ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ er waren geen auto’s beschikbaar ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ

Het was laat en om nu mensen te gaan  bellen , vinden we beetje vervelend > dus?

O wat hebben jullie toen gedaan? 

Nou een heerlijke wandeling van 45 min gemaakt , tja wat moesten we anders …mijn hele lichaam was op ..kon nog net de trap op ..pilletje ingenomen >zodat ik goed kon slapen ..vanmorgen nog maar eentje > even weer op gang komen , gaat nu weer een stuk beter> was gedraaid en vanmiddag lekker een film gekeken , morgen een wandelingetje naar mijn mams maken ..

Zo dat was me wel even een update toch? Hoop dat jullie hebben genoten van mijn kleine  verhaaltje  

Liefs,




Reacties

Populaire posts van deze blog

Srprs.me > verrassingsreis ๐Ÿฅฐ

Prednison werkt uit